5 aminozuren die je helpen om je keto dieet gemakkelijker te maken

5 aminozuren die je helpen om je keto dieet gemakkelijker te maken
  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Blog
  • Laatste wijziging in bericht:mei 6, 2021

Keto dieet gevaren omzeilen en het proces lichter maken

Een ketogeen dieet kan verbluffende resultaten hebben op het gebied van gewichtsverlies. Daarnaast wordt het ook gerelateerd aan een over het algemeen beter gevoel en verlies van angst en stress klachten op de lange termijn.

Dit zijn echter resultaten die sommige mensen claimen te ervaren. Desondanks wordt het ketogeen dieet in de meeste gevallen toegepast om gewicht te verliezen.

Het lijkt allemaal koek en ei

Een keto dieet toepassen klinkt misschien gemakkelijk; sla gewoon je keukenkastjes vol met spek, avocado’s, eieren en andere vetten dingen, en je hebt al het vet dat je nodig hebt om het keto dieet toe te passen.

Maar het keto dieet uiteindelijk ook uitvoeren en volhouden is echter veel makkelijker gezegd dan gedaan. Je eet namelijk geen koolhydraten meer en dit kan best even wennen zijn!

De eerste paar weken kunnen slopend zijn, aangezien je lichaam zich begint aan te passen aan de verandering van een koolhydraatrijk naar een vetrijk dieet.

Een ketogeen dieet kan veel voordelen opleveren, maar alleen als je het moeilijkste deel doorkomt. Daardoor zitten er naast de voordelen wat keto dieet gevaren aan verbonden, die worden gezien als nadelen.

Echter zijn deze niet zo heftig en hoeven ze niet altijd voor te komen. Daarbij werd het keto dieet in de jaren van de 20ste eeuw zelfs voorgeschreven aan mensen met epilepsie.

Op deze groep schijnt het namelijk een helende werking te hebben… weer wat geleerd.

De gevaren van het keto dieet in de eerste weken kunnen bestaan uit:
  • Vermoeidheid (opgelost met aminozuren)
  • Afwezig gevoel (opgelost met aminozuren)
  • Tekorten in de voeding (oplossen met aminozuren)
  • Het vergt veel verandering in eetpatronen (is gewoon shit)
  • Mogelijk slechte adem (dus goed poetsen)
Toch wel koek en ei

Om je overgang naar het keto dieet zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben wij een samenstelling gemaakt van vijf aminozuren om jouw keto-overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Deze hebben we opgesomd en uitgelegd onder de video.

De video is een uitleg voor iedereen die niet bekend is met het ketogeen dieet of die wat extra uitleg willen omtrent wat een ketogeen dieet is en welke voedingsmiddelen je hierbij het beste kunt eten.

Keto dieet schema aanschaffen?

Keto dieet ruilt naar verloop van tijd de gevaren in voor de voordelen. Deze voordelen bestaan uit: makkelijk gewichtsverlies, stralende huid, jeugdige energie, slanker en sterker uiterlijk en geen fysieke nadelen die koolhydraten veroorzaken. Je kunt gemakkelijk één van de beste keto dieet schema’s aanschaffen. Een hoog percentage tevreden gebruikers gingen je voor.

1. Creatine-monohydraat

Creatine is het meest bestudeerde sportvoedingssupplement dat momenteel beschikbaar is. Tientallen jaren onderzoek ondersteunen het vermogen van creatine om een positieve invloed uit te oefenen op kracht, uithoudingsvermogen en spiermassa.

Omdat een ketogeen dieet een matig eiwitgehalte heeft in plaats van een hoog eiwitgehalte, kunnen uw creatinespiegels een zere plek worden. Want creatine wordt gevormd uit eiwitten. Als gevolg kan dit ondermaatse trainingsresultaten en krachtniveaus betekenen.

Hoewel je nog steeds creatine kunt krijgen van rood vlees, zalm en een paar andere dierlijke bronnen, is suppletie de meest efficiënte manier om alle creatine te krijgen die je nodig hebt.

Want zelfs bodybuilders die een bulk dieet volgen maken nog gebruik van creatine suppletie omdat het zeer lastig is om grote hoeveelheden uit voeding binnen te krijgen. Met een ketogeen dieet wordt dit alleen maar moeilijker.

Het is niet nodig om gigantische doses te nemen om u die eerste weken door te helpen. Neem gewoon 5 gram per dag op een moment dat het u het beste uitkomt.

Echter is het aan te raden om tijdens het gehele ketogene dieet creatine te gebruiken om het grootste deel van uw oorspronkelijke kracht en spiermassa te behouden tijdens de keto-cyclus.

Keto dieet gevaarlijk

2. Beta-Alanine

Beta-alanine helpt bij het produceren van carnosine, een aminozuur dat dient als buffer tegen het branderige gevoel dat je voelt wanneer je verzuurd en je spieren hard laat werken en je in staat bent nog een paar herhalingen eruit te duwen voordat je je letterlijk ‘opgebrand’ voelt.

Als je eenmaal keto-aangepast bent, kan beta-alanine je gewoon helpen om op een zo hoog niveau te blijven trainen als je gewend bent.

Het helpt je spieren aan te vullen met glycogeenwaarden, die een ketogeen dieet uitput, waardoor je langer door kunt tijdens het keto-dieet.

Je kunt carnosine van nature vinden in dierlijk vlees, maar je zou daarvoor veel kip en rundvlees moeten eten om enig voordeel te zien.

Dat zou normaal al teveel van het goede zijn maar zeker met een keto dieet. Tijdens een keto dieet wil je het meeste van vet binnenkrijgen en niet van eiwit.

Om je voorraad carnosine te maximaliseren zonder je dagelijkse hoeveelheid proteïne te overschrijden, kun je je voeding aanvullen met 3-6 gram bèta-alanine, verdeeld over 2-4 doses gedurende de dag.

1 of 2 grotere doses kan ook, maar volgens onderzoek werkt 2 tot 4 doses beter.

3. Tyrosine

Tyrosine is een heel fijn aminozuur dat in het lichaam ontstaat uit het essentiële aminozuren fenylalanine. Deze aminozuren hebben het effect dat ze de neurotransmitters dopamine, adrenaline en noradrenaline niveaus in het lichaam stimuleren.

Hierdoor ervaar je meer geluk want vooral dopamine komt vrij wanneer je iets prettigs ervaart. Daarnaast geven deze neurotransmitters je ook de stimulans om je tot dingen te zetten en een goed humeur te behouden.

Bovendien zijn een extra stimulans en een goed humeur de eerste weken van het keto-proces bijzonder welkom. Beide hebben grote kans aangetast te worden als je het keto dieet ondergaat.

Daarom is tyrosine een geweldig middel om als toevoeging op je keto dieet te nemen. We hebben voor tyrosine gekozen in plaats van fenylalanine omdat tyrosine een snellere gewenste werking heeft dan fenylalanine.

Als je fenylalanine neemt dan moet het door het lichaam eerst omgezet worden in tyrosine.

Keto dieet gevaren

4. BCAA’s

Tijdens een ketogeen dieet eet je relatief weinig eiwitten omdat het simpelweg niet nodig is. Ketolichamen hebben een krachtig eiwitbehoudend effect, dus een beetje voedingseiwit gaat lang mee in het lichaam.

Echter lijdt het geen twijfel dat aminozuren een belangrijke rol spelen bij het opbouwen en onderhouden van spierweefsel. Terwijl u de overgang maakt, kunt u uw spieren beschermen door tijdens uw training vloeistoffen te drinken die rijk zijn aan BCAA’s.

BCAA formule bestaat uit: leucine, isoleucine en valine. Drie essentiële aminozuren.

Dit heeft een positieve effect op het spierherstel, het spierbehoud en de energielevels die je zult ervaren. Daarnaast hebben BCAA’s ook anti aging effecten en zijn ze ook voor niet sporters essentiële aminozuren. Want ze zullen onder andere je energielevels zullen aanvullen.

Houd er rekening mee dat het drinken van te veel met BCAA verrijkte vloeistoffen – of te vaak drinken – onbedoeld uw insulinegehalte kan verhogen, wat ketose in gevaar kan brengen.

Houd uw inname op 1-2 porties per dag en 4-5 gram per training. Het is ook het beste om los van de training grote hoeveelheden in één keer te drinken. Want dit kost je lichaam meer energie.

Daarnaast is het verstandig niet te veel tijdens maaltijden. Want als je tijdens je maaltijden veel drinkt dan neemt je lichaam de voedingsstoffen minder goed op.

5. HMB (Beta-Hydroxy Beta-MethylButyrate)

Een ander lid van de familie van eiwitbouwstenen is HMB. Dit bijproduct van de afbraak van het aminozuur leucine heeft anticatabole eigenschappen (vermindert spierafbraak).

Je kunt HMB Beschouw als een middel om je spieren te beschermen wanneer je minder eiwitten consumeert.

Met deze nutritionele bondgenoten in je hoek, zou je in staat moeten zijn om hard te blijven trainen terwijl je overschakelt van koolhydraten naar vetten.

Deze overgang hoeft niet de slopende beproeving te zijn die veel mensen maken!

Waar bestel ik deze aminozuren?

Wil jij deze aminozuren de beste kwaliteit aminozuren kopen om jouw keto dieet gevaren lichter te maken? Dan kan dat bij Bodyandfit.com. We vinden dit een fijne webshop omdat ze een zeer ruim aanbod van aminozuren hebben en ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hanteren. Daarnaast is een bijkomend voordeel dat als je voor 22:00 besteld, je je bestelling de volgende dag in huis hebt.

Dit bericht heeft 1 commentaar

Geef een antwoord